Infografik til Facebook

To infografikker om aktuelle politiske emner som er designet direkte til Facebook, LinkedIn og Instagram.

Boligselskabet Sjælland er ret aktive i den politiske debat, når den handler om emner der vedkommer dem og deres kunder. Infografikken nåede meget bredt ud på Facebook på trods af, at den ikke kunne boostes. Infografik indeholder for meget tekst til at Facebook vil godkende dem, men infografik er i sig selv så engagerende for mennesker, at det stadig når meget bredt ud.

Infographics made for social media.

________

KUNDE: Boligselskabet Sjælland

Facebook reach

Infografik har den ulempe, at det ikke kan bruges til betalte indlæg på Facebook, på grund af deres strenge (og rigide)  regler for brug af tekst i annoncer. Men det ændrer ikke ved, at infografik er ekstremt tiltrækkende for det menneskelige øje, hvis de er designet til det. 

Som du kan se til venstre, performede infografikken temmelig godt uden brug af annoncekroner, især set i lyset af, at Boligselskabet Sjælland kun har 3.100 fans på Facebook. 

(Data fra Facebook er bragt med tilladelse fra Boligselskabet Sjælland).