Art direction og tilrettelægning af Kraken af Benni Bødker, med papirklip af Simon Bukhave. Inspirationen til omslaget kommer fra Hetzels udgivelser af Jules Vernes bøger.
Halvbind med lærredsryg og guldfolie på for- og bagside, samt kapitælbånd og mærkebånd.
»Drengen Marius kigger forgæves efter sin far, da resten af ekspeditionen til Nordhavet vender hjem. Ingen ved hvad der er blevet af ham, og hvorfor skibet gik ned. Der går rygter om om et uhyre på havets bund.«
»Kraken« er et vaskeægte eventyr af den gamle skole. Det foregår i en ubestemt fortid, hvor man havde sejlskibe af træ, og rejste ud for at besøge de endnu uudforskede pletter på jorden.
Inspirationen til omslaget kommer fra Hetzels udgivelser af Jules Vernes bøger.
Art direction og tilrettelægning af Kraken af Benni Bødker, med papirklip af Simon Bukhave. Inspirationen til omslaget kommer fra Hetzels udgivelser af Jules Vernes bøger.
Halvbind med lærredsryg og guldfolie på for- og bagside, samt kapitælbånd og mærkebånd.
Art direction og tilrettelægning af Kraken af Benni Bødker, med papirklip af Simon Bukhave. Inspirationen til omslaget kommer fra Hetzels udgivelser af Jules Vernes bøger.
Halvbind med lærredsryg og guldfolie på for- og bagside, samt kapitælbånd og mærkebånd.
Omslagsdesignet er blevet til i et samarbejde mellem forfatter Benni Bødker, illustrator Simon Bukhave og jeg.
Jeg lavede den indledende skitse (billede 1, yderst th), som er fra et tidspunkt i processen, hvor forsiden måske skulle have et udstanset hul.
Vi gik væk fra ideen om et hul, fordi ubåden skulle have mere plads. Simon skitserede en nyt forslag (billede 2). Jeg tegnede typografien op i hånden (billede 3) og rentegnede den digitalt (billede 4) og til sidst blev Simons papirklip og min typografi lagt sammen til det færdige omslag.
Titlen er håndtegnet, mens navne og forlag er sat med en digital font.
Omslagsdesignet er blevet til i et samarbejde mellem forfatter Benni Bødker, illustrator Simon Bukhave og jeg.
Jeg lavede den indledende skitse (billede 1, yderst th), som er fra et tidspunkt i processen, hvor forsiden måske skulle have et udstanset hul.
Vi gik væk fra ideen om et hul, fordi ubåden skulle have mere plads. Simon skitserede en nyt forslag (billede 2). Jeg tegnede typografien op i hånden (billede 3) og rentegnede den digitalt (billede 4) og til sidst blev Simons papirklip og min typografi lagt sammen til det færdige omslag.
Titlen er håndtegnet, mens navne og forlag er sat med en digital font.
Omslagsdesignet er blevet til i et samarbejde mellem forfatter Benni Bødker, illustrator Simon Bukhave og jeg.
Jeg lavede den indledende skitse (billede 1, yderst th), som er fra et tidspunkt i processen, hvor forsiden måske skulle have et udstanset hul.
Vi gik væk fra ideen om et hul, fordi ubåden skulle have mere plads. Simon skitserede en nyt forslag (billede 2). Jeg tegnede typografien op i hånden (billede 3) og rentegnede den digitalt (billede 4) og til sidst blev Simons papirklip og min typografi lagt sammen til det færdige omslag.
Titlen er håndtegnet, mens navne og forlag er sat med en digital font.
Bogen har et ekstra opslag før smuds- og titelside udover hvad man normalt har. Det er med til at give læseren følelsen af, at uhyret kommer tættere og tættere på hver gang man bladrer.
Bogen har et ekstra opslag før smuds- og titelside udover hvad man normalt har. Det er med til at give læseren følelsen af, at uhyret kommer tættere og tættere på hver gang man bladrer.
Bogen har et ekstra opslag før smuds- og titelside udover hvad man normalt har. Det er med til at give læseren følelsen af, at uhyret kommer tættere og tættere på hver gang man bladrer.
Flere projekter
Vind valgetBogtilrettelægning og illustrationer
Infografik til HK PrivatVisualisering af lønudviklingen for HK
Gentofte CentralbibliotekIllustrationer til projektplanlægningsværktøj
Den største historieBogtilrettelægning
Illustrationer til spejderaktiviteterIllustrationer til KFUM-Spejderne
Politiken HistorieKort, infografik og illustrationer til historisk magasin
Gentofte CentralbibliotekDesign og opsætning af projektstyringsmanual.
KastrupgaardsamlingenOpsætning og illustrationer af bog
Bogomslag · serieprægBogdesign
Grønlandske BørnOpsætning af årsrapport og jubilæumshæfte
Dino-bøgerneRedesign af børnebogssserie
Rekvisitter til tv-seriePapirrekvisitter til tv-serien Sygeplejeskolen
KongerækkenInfografik
Arbejderbevægelsens ErhvervsrådLayout og infografik
Dekoration af børnebibliotekArt direction og illustrationer til vægdekoration
BogomslagBogdesign
Museum JornOpsætning og illustratiner af kreativitetsbog.
Det Nationale Center for FremmesprogIllustrationer og opsætning af plakater
StemmerettebInfografik
Experiment BeyondDesign af nytænkende businessbog
Plakater med musikteoriFarverig serie af plakater med akkordoversigter, noder med mere
Frie Skolers LærerforeningInfografik om folketingsvalget
KøbenhavnerkortBrugerrejser i Københavns Kommune
Gyldendal UddannelseVisuel stil og illustrationer til undervisningskoncept
Skt. Markus KirkePlakater med illustrationer
Gyldendal Uddannelse · engelskIllustrationer til læringsportal
25 kvinder der formede fortidenTilrettelægning
Gyldendals BekkasinbøgerOpsætning af bogen om Gyldendals bekkasinserie
Mit efterskoleårBogdesign
Tidslinjer med politisk historiePlakater med grafiske tidslinjer
Maritime skolerIllustrationer til kampagnemateriale
Roskilde CentralbibliotekLad os styrke børns læselyst
KulturministerietVisuelt koncept til undervisningsmateriale.
KFUM-Spejderne i DanmarkVisuel identitet og alle slags tryksager
Fortæl nuBogdesign
Omslagsdesign til debutBogomslag til Sprækker.
Malene Hald Studio
Storm & Trang
Studiestræde 35a
1455 København K
tlf. 3028 0446
mail@malenehald.dk